شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

اصولگرایان و شریعتمداری

می خواستم برای انتخابات بروز کنم که دیدم سید صالح خیلی مشروح و مبسوط بروز شده پیشنهاد می کنم حتماٌ بخونید البته بنده بر خلاف سید به احمدی نژاد رای می دم هر چند که هنوز امیدوارم  خدا اصولگرا ها رو  هدایتشون کنه تا به  اجماع برسن .

***
شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان پیشنهاد داده که چهار کاندیدای اصولگرا رو برای رسیدن به اجماع ۴۸ ساعت توی یک مسجد زندانیشون کنن.
متن کامل این مقاله:

چاره کار...!

 

نتایج به دست آمده از تمامی نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که مجموع و برآیند آراء 4 کاندیدای اصولگرا از مجموع آراء هر یک از نامزدهای دیگر بیشتر است. این نکته کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که اصولگرایی، رویکرد اصلی مردم است و اکثریت رأی دهندگان، آراء خود را برای ریختن در سبد اصولگرایی آماده کرده اند ولی از سوی دیگر، آراء هریک از نامزدهای اصولگرا به تنهایی با آراء برخی نامزدهای دیگر فاصله نسبتاً زیادی دارد. بنابراین به آسانی می توان نتیجه گرفت که اگر شرایط با همین روال پیش برود و تمامی نامزدهای اصولگرا در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند، هیچیک از آنان احتمال پیروزی نخواهند داشت و اما، چنانچه 4 نامزد حاضر در حلقه اصولگرایان به نفع یک کاندیدا از میان خود کنار رفته و انصراف بدهند، پیروزی نامزد واحدی که در صحنه باقی مانده است قطعی خواهد بود و یا احتمال پیروزی او از تمامی نامزدهای مطرح دیگر به اندازه ای بالاتر است که می توان این احتمال را در مرز قطعیت تلقی کرد.

نکته در خور توجه این که اخیراً برخی از نامزدها با استفاده از رسانه هایی که در اختیار دارند به این توهم دامن می زنند که در صورت انصراف هر یک از نامزدهای اصولگرا نمی توان اطمینان داشت که آراء وی در سبد نامزدهای اصولگرای دیگر ریخته می شود بلکه این آراء می تواند به حساب سایر نامزدهای بیرون از حلقه اصولگرایان نیز نوشته شود. اینگونه تحلیل ها اگرچه می تواند اندکی از واقعیت را در خود داشته باشد ولی تمام واقعیت نیست و هدف اصلی از این توهم پراکنی ها، جلوگیری از وحدت اصولگرایان است که خود حدیث مفصلی است.

با این محاسبه، که نه پیچیده است و نه رازآلود! وحدت اصولگرایان به مفهوم پیروزی قطعی آنان و تفرقه و دوری از اتفاق نظر روی یک نامزد واحد به معنای شکست قطعی آنها خواهد بود. بنابراین، باید از نامزدهای اصولگرا پرسید شما عزیزانی که شورای نگهبان صلاحیتتان را به عنوان رجل سیاسی تایید کرده است چگونه و چه نوع «رجال سیاسی» هستید که از درک این مسئله پیش پا افتاده سیاسی عاجز و ناتوانید؟! باور بفرمایید تردید در بینش سیاسی شما، شوخی و مزاح نیست بلکه یک پرسش منطقی و درخور درنگ و تأمل است.

و اما، پیشنهاد نگارنده- که شاید عجیب به نظر برسد ولی یک پیشنهاد جدی است- آن است که 4 نامزد اصولگرا را برای 48 ساعت در یک مسجد زندانی کنند و اجازه ندهند هیچیک از اطرافیان آنها با آقایان کمترین تماسی داشته باشند، شاید این 4 نامزد اصولگرا در خلوت خود با خدا، و دوری از اطرافیان خویش، ضرورت وحدت روی یک کاندیدای واحد را درک کنند و از پافشاری غیرقابل توجیه برای باقی ماندن تا آخر خط، که نتیجه آن شکست قطعی اصولگرایان است دست بردارند.

بفرمائید!! مسجد برای زندانی شدنتان آماده است،اگر چه مسجد زندان نیست که خلوتگه راز با خدای بی نیاز است...

البته برخلاف برخی از زندانیان، در زندان شما از موبایل و ملاقات حضوری و مرخصی و غیره خبری نیست، چون قرار است در آن 48 ساعت با هیچکس غیر از خودتان و خدای خود ارتباطی
نداشته باشید.
حسین شریعتمداری

نظرات 7 + ارسال نظر
یه نسل سومی چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:17 ب.ظ http://manasl3vomiha.persianblog.com

سلام - اولا وبلاگ خوبیه - دوما جالب بود واقعا من هم آرزومه اینها به اجماع برسن اما وقتی دیدم معلوم نیست کی به اجماع برسن گفتم بهترین رو انتخاب کنم دیگه کاریش نمیشه کرد - یعنی خودم به اجماع رسوندمشون - چاکر هر چی نسل سومیه

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:00 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
خوب بود
ولی نظر دوستتون رو مبنی بر یکی بودن این چار تا قبول ندارم
اینها حتی قصد یکی شدن به خاطر مصلحت ها را ندارن
هر چند امیدوارم بدون نیاز به حبس به نتیجه برسن
موفق باشی
یا حق

برات پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:39 ق.ظ

از اینکه مرا مثل بابای خوددانستی متشکرم سلام مراهم به همکارفرهنگی خودم یعنی بابات برسان وکمی در افکارخودت تجدید نظرکن خداحافظ به امید ایرانی ازاد ابادوسربلند

رکسانا پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:48 ب.ظ http://www.yasekabood.blogfa.com

سلام و درود
از وبلاگ شما لذت بردم
امید که در پناه صاحب زمان همواره
موفق و پیروز باشید
با حضورتون کلبه ی محقر مارو منور کنید
یا حق

پرنده ی رها چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:40 ق.ظ http://sibsorkh60.persianblog.com

یا حق ... سلام ... خیلی با مرامی ... ان شاء الله کع خدا هم کمک کنه ... یا علی مددی ... والسلام علی من اتبع الهدی

فیروز پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.tajaliezohour.persianblog.com

با سلام . خداوند به همه ما موفقیت و سربلندی در دنیا و آخرت نصیب کند . یا علی مدد .

سیدصالح پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:56 ب.ظ http://mortezavama.persianblog.com

حالا چرا قهر می کنی؟ درستش کردم. یا علیش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد