شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شرحی بر فعالیت های نقض آزادی در گوگل

احتمالا شما چندین بار در گوگل دنبال عباراتی چون حزب الله، حماس، استشهاد گرفته تا اطلاعات مذهبی یا دنبال اطلاعاتی درباره ی 11 سپتامبر گشته اید و اطلاعات مورد نظرتان را پیدا نکردید، یا بدنبال سایت های ضد صهیونیسم مخصوصا انگلیسی گشته اید ولی هیچ چیز پیدا نکرده اید یا حتی به سایت های عبرانی و صهیونیستی هدایت شده اید. یا مثلا دنبال سایت حزب الله یا قسام که می گردید هنوز بعد از یک سال از تغییر آدرس آن با آدرس صفحه ی حذف شده ی قدیمی مواجه می شوید و آدرس جدید را پیدا نمی کنید.
موضوعی که می خواهم بگویم این است که موتور های جستجویی چون گوگل یا یاهو(که به صهیونیستی بودن نیز معروف است.) اطلاعات را سانسور می کنند. گوگل لیست طبقه بندی شده ای ممنوعه ی اعلام شده توسط CIA ، NSA و KGB یِ قدیم دارد، که در واقع گوگل بدون در نظر گرفتن اطلاعاتی با موضوعات ممنوعه جستجو می کند، یعنی قوی ترین سانسور بدون اینکه کسی متوجه شود یا بخواهد اعتراض کند، همچنین جستجوهای کاربر با عبارت جستجو شده، IP کاربر، تاریخ، ساعت جستجو و ... ثبت می شود؛ این بانک اطلاعات امکان یافتن تاریخچه های جستجوی یک فرد را می دهد و این کار برای جستجو گرانی که از IP استاتیک و ثابت استفاده می کنند بسیار راحتتر است. و جلوی این اتفاق را با هیچ تغییر در تنظیمات رایانه نیز نمی توان گرفت. همچنین گوگول چون جستجو را در بین اطلاعات ذخیره شده در سرورش انجام می دهد، هنگام مرور صفحات جدید و ثبتشان در لیستش، صفحه ی مورد نظر را در حافظه اش ذخیره می کند، و حتی بعد از حذف آن صفحه باز هم صفحه و اطلاعات مورد نظر در دسترس گوگل و متعاقبا سازمان های اطلاعاتی وجود دارد، یاهو نیز تمام اتاق های چت را شنود می کند، این مسئله را می توان از آمارهای یا هو درباره ی موضوعات مورد بحث در اتاق ها دریافت، و در ضمن اتاق های گفتگوی خصوصی نیز شنود می شود، و به عبارات خاص حساس است که با استفاده از آن عبارات شما بیشتر مورد بررسی قرار می گیرید، عباراتی مثل الله، حزب الله، استشهاد و دیگر عبارات طبقه بندی شده، توجه داشته باشید با شناسایی شدن رایانه شما، متعاقبا نام کاربری اتان، تمام گفتگوهای اتان ثبت و دخیره می شود.

منبع
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:02 ب.ظ http://saharnazdikast.blodsky.com

سلام
میبینم که تغییر موضع دادید و حس طالب تعریف بودنتون رو از دست دادید
به هر حال مطلب جالبی رو نوشته بودید
من با یک مصری ارتباط اینترنتی دارم چند وقت پیش به من گفت من قبل از اشنایی با شما از ایرانیها وحشت داشتم چون فکر میکردم همه تروریست ها از کشور شما هستند و این اثر تنلیغات زرسانه هاست اما حالا فهمیدم اشتباه میکردم
خلاصه مدتی با خودم فکر میکردم مصر یک کشور مسلمونه زیاد هم از ما دور نیست وقتی ذهنیت یه مصری از ما اینقدر خرابه خدا به داد بقیه برسه
سلطه رسانه های صهیونیستی وحشتناکترین و خطرناک ترین نوع سلطه شونه و البته اثر گذارترین
متاسفانه تو مملکت ما عده زیادی از مردم شنیده هاشون رو از اونچه میبینن بیشتر باور میکنن
شاید کوتاهی از خود ما هم باشه حمله رسانه ای پاتک رسانه ای میخواد
موفق باشی
یا حق

[ بدون نام ] جمعه 8 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:08 ب.ظ http://saharnazdikast.blodsky.com

سلام
اولا شما لطف دارید
دوم اینکه من اون دوتا سیستم وبلاگ رو هم دیدم طراحی اصلیشون که خیلی معمولیه من هم فعلا وقت ندارم رو قالب وبلاگم کار کنم شایدم انگیزه اش رو ندارم
به هر حال من مطلب مینویسم چون گاهی احساس میکنم باید بنویسم واسه همینم وبلاگ راه انداختم
اصلا هم احساس نمیکنم که خیلی قلم عالی ای دارم چون من فن نوشتن نمیدونم ذوقی مینویسم
به هر حال از راهنمایی و لطفتون ممنون
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد