شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

شهید مثل یک نمره بیست

یاداشتهای یک جوان کتابفروش

مرگ بر سانسور!

  حتما تا به حال سرود "ای به امید کسان خفته " را از تلویزیون و رادیو شنیده اید.حال هوای حماسی اش موجب می شود تا صدا سیما هم در مواقع مناسب از آن استفاده کند.شعرش مال محمد کاظم کاظمی است.اما ظاهرا صدا و سیما حتی در مورد شعرهای ارزشی هم دست از سانسور بر نمی دارد. شعر با این دو بیت آغاز می شود:
ای به امید کسان خفته ز خود یاد آرید          تشنه کامان غنیمت زاُحُد یاد آرید
سر به سر بادیه بازار هیاهو شده است      سنگ گور شهدا سنگ ترازو شده است
  که صدا سیما در راستای احترام به هنر انقلاب اسلامی بیت دوم را حذف کرده است.
پدرم می گفت تا همین چند وقت قبل امتیاز فروش سیگار در ایران در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی بوده است. تازگیها از آقای داود آبادی هم شنیدم کارخانه چای نمونه (که چند وقتی شاهد چاپ تبلیغاتش در سوره بودیم) هم متعلق به همین حوزه ی هنری – وابسته به سازمان تبلیغات – است. حالا قضاوت کنید مقصر اصلی در شیوع بد حجابی، ماهواره ها هستند یا همین ارگانها و سازمانهای به اصطلاح انقلابی؟ نظر مرا بخواهید در بوق و کرنا کردن مسئله ی حجاب (به این صورت) در حال حاضر فقط و فقط گول زدن افکار عمومی است. بخصوص قشر مذهبیشان. حالا اجازه بدهید کمی هم از صدا و سیما تعریف کنیم. صندلی داغ جز معدود برنامه های صدا و سیما است که قبولش دارم.چند وقتی هم هست که قسمتی از وقت برنامه را به معرفی کتاب که اکثرا کتابهایی با موضوع دفاع مقدس هستند،اختصاص داده اند. آنجوری که دیشب آقای نجفی، مجری خرمشهری این برنامه می گفت،ظاهرا عده ای از اینکه این برنامه به معرفی اینگونه کتابها می پردازد دل خوشی ندارند.دیشب برادر نجفی در جوابشان گفت: ((تا وقتی نجفی در این برنامه هست معرفی این کتابها هم ادامه دارد.)) آقای نجفی دمت گرم و سرت خوش باد! مرحوم مهرداد اوستا در یکی از شعرهایش می گوید:از درد سخن گفتن از درد شنیدن      با مردم بی درد ندانی که چه دردی ست. راستی تا یادم نرفته است بگویم که آقای داود آبادی در حال نگارش کتابی است با عنوان "من قاتل پسرتان نیستم".لازم به توضیح است بنده نه دوربین دیجیتال دارم،نه موبایل دوربین دار و نه دوربین موبایل دار و نه حتی موبایل بدون دوربین! این روزها فکرم حسابی مشغول است.برای تابستان چند برنامه ی تریپ خفن دارم.کاری که از دستتان بر نمی آید،اما دعا  که می توانید بکنید.

 

نظرات 16 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:05 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
به قول شما(( در بوق و کرنا کردن مسئله ی حجاب)) این روزها اون هم به غلط ترین صورت ممکن از شاهکارای دست اندرکارانه . اولاکه میزگرد گذاشتن و مستقیم حرف زدن هیچ وقت اثر نداشته نداره و نخواهد داشت اون هم در موقعیتی که به خاطر برخوردای دولتی قشر وسیعی در مقابل این موضوع گارد گرفتن واقعا که المومن کیس.!!!
من اقای داودابادی رو نمیشناختم به خاطر اینکه از طریق وبلاگ شما اشنا شدم باهاشون باید از شما تشکر کرد.
یا حق

حمید داودآبادی سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:18 ب.ظ http://davodabadi.persianblog.com

کتاب «دفاع‌مقدس در اینترنت» دربرگیرنده نشانی کلیه سایت ها و وبلاگ های مرتبط با موضوع دفاع مقدس و ضد صهیونیستی، منتشر شد.
کلیه عزیزان برای تهیه کتاب می توانند با تلفن 66405083 - 021 تماس بگیرند.
کتاب برای کلیه دارندگان وبلاگ ها و سایت هایی که نامشان در کتاب می باشد، «نصف قیمت» یعنی 1000 تومان تقدیم می گردد و به خریدهای بالای 10 جلد هم 25% تخفیف داده می شود.
دوستانی که از شهرستان ها درخواست کتاب را دارند، می توانند مبلغ دوهزارتومان (000/20 ریال) قیمت کتاب را به شماره حساب 8023327 نزد بانک ملت شعبه چهارراه تیر خیابان لبافی نژاد به نام حمید داودآبادی واریز کرده و رسید آن را به نشانی : تهران - صندوق پستی 114 - 17445 ارسال کنند تا کتاب با پست پیشتاز برایشان ارسال گردد. کلیه هزینه ارسال نیز برعهده ما می باشد.
امید دارم شهدا این کمترین کار را از ما قبول فرمایند.
مشتاق دیدار شما:
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66405083 - 021 تماس بگیرید و یا با نشانی تهران - صندوق پستی 114 - 17445 مکاتبه نمایید.
خوشحال می شوم که به اطلاعتان برسانم وبلاگ شما نیز در این کتاب معرفی شده است.


علیرضا سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:43 ب.ظ http://www.alireza-rezaei.blogsky.com

با سلام
قسمت دوم جریان آقا خوبه آماده شده.
منتظر شما هستم.
یا حق

کلام آشنا سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:10 ب.ظ http://www.koohkhamoosh.blogfa.com


سلام حامد عزیز
متنت رو خوندم دوست من
در مورد سانسور که دله بنده هم پره
من دست روی نکته خاص و شخص و ارگانی نمیزارم
ولی
به طور کلی با سانسور مخالفم
سانسور یعنی اینکه شخص یا اشخاصی خودشون رو از نظر عقلی اصلح تر از بقیه ببینن و به خودشون اجازه بدن که به جای دیگران فکر کنن که چی درسته و چی درست نیست
چی به صلاحه منه که ببینم و بشنوم و بخونم و چی به صلاحم نیست و خودم اینقدر " بوغ = بوق" تشریف دارم و عقل و اندیشم اینقدر مرخصه که نمیتونم درست فکر کنم
به هر حال من که مخالفم
در مورد بد حجابی هم به نظر من تنها کار مثبت اینه که فرهنگش رو جا بندازیم و زن های جامعه ما بدونن که ارزش در هر چیزی باشه ، در یه حجاب حد اقل معمولی هم هست و این تفکر که باید باطن درست باشه رو از میان برداریم
چون سلامت باطن منافاتی با حفظ ظاهر نداره
به هرحال عالی بود دوست من
در پناه ایزد زیبا
ارادتمند
کلام آشنا

طلبه ای ا ز نسل سوم چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:30 ب.ظ http://talabeh3.persianblog.com/

سلام نکات جالبی بود ای ول آقای نجفی کارگاه علوی ... یا علی

روزنامه نویس چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:49 ب.ظ http://rooznameh.blogfa.com

بسم الله..خوب دعا مینماییم

شهود چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ب.ظ http://shohood.blogfa.com

به نام خدا
سلام برادر عزیزم...
خیلی به مصادیق نباید چسبید٬ اسوه بر اریکه حقیقت نشسته است.
التماس دعا - یا محمد

حسین میرمحب پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.f-sites.persianblog.com

با سلام ... جالبه لینک وبلاگ شما را چندتا سایت داده بودند و این باعث شد وسوسه بشوم و بیام ببینم ... اگر سر بزنی وشحال می شوم...

سید جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:11 ب.ظ

حامد سلام روی نقطه حساسی دست گذاشتم. پیگیر قضیه باش. از توش مباحث جالبی درمیاد.

حسین میرمحب شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:08 ب.ظ http://www.f-sites.persianblog.com

با سلام ... ممنونم که به من سر زدی ... درست یادم نیست ولی فکر می کنم بنیاد شهید و چندتا سایت معروف دیگه ... میتونی اسم وبلاگ را بدون www و .com سرچ کنی و حتی می توانی عنوان وبلاگ را در " " قرار دهید و بعد سرچ کنید بیشتر سایتهایی را که به شما لینک دادند راپیدا خواهید کرد. خوشحال می شوم بازم به من سر بزنید و پیام بگذارید ... یا علی

علی شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:06 ب.ظ http://mermahr.blogfa.com

خداقوت.
هم خوب حرف می زنی هم حرف خوب.
یاعلی

آرش کماندار یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:56 ق.ظ http://kamandar.blogfa.com

به نام خدا و سلام دوستان عزیز وبلاگ آرش کماندار با موضوعی در خصوص شیخ مدعی اصلاحات مهدی کروبی و نگاهی به گذشته و مسئولیتها و تخلفات وی به روز شد و ضمن دعوت شما به نگاهی به وبلاگ و خواندن این مطلب با جان ودل نقدها و حرفهای شما را می شنوم.

منهم مطالبی را که نوشتید قبول دارم سازمان تبلیغات تازه یک نمونه است

سید علی ثاقب یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:30 ق.ظ http://mehreab.persianblog.com

سلام.
خدا قوت اخوی. وقتی کار فرهنگی با کار اقتصادی قاطی بشود، چیز بهتری از کار در نمی‌آید...
صدا و سیما هم (که چند وقتی ما هم حسابی بهش گیر می‌دادیم) به نظر رو به بهبود است... من این طور احساس می‌کنم. شما چی؟
از هر حرکت خوبی حمایت می‌کنیم و با هر حرکت بدی مخالفیم؛ فلذا ما خیلی خوب هستیم... مگه نه؟
تا یادم نرفته بابت بند دو (لابد در خاطرتان مانده؟) تشکر کنم.
یا حق

خبرنگار دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:29 ب.ظ http://adamrobaee.persianblog.com

آدم ربایی سرانجام آپدیت شد. اگر در خصوص 4دیپلمات ربوده شده مطالبی دارید، به نویسندگان وبلاگ آدم ربایی بپیوندید و در غیر این صورت قدم بر دیدگان ما بگذارید و ما رو از نظرات سازندتون محروم نکنید.
منتظرتون هستیم.

حسین جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:00 ب.ظ http://HMIZAN.BLOGFA.COM

سلام. خسته نباشید.
چون اسم وبلاگتون یه خورده بزرگه ترجیحا اسم کوچیک خودتون رو لینک کردم.
یاعلی مدد............

بزمانه شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:32 ب.ظ http://bazm.blogfa.com

دمت گرم بابا!
کف کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد